حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

چون به عزا خانه‌اش پا نهی آهسته نه
بال ملایک بود فرش عزای حسین(ع)
خنده‌ کنان می‌رود روز قیامت بهشت
هر که به دنیا کند گریه برای حسین(ع)

مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم

با رعایت پروتکل های بهداشتی

از مورخه۹۹/۰۵/۳۰

 بمدت ۱۲ شب

بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهرانپارس

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۳۵

⁣⁣⁣عزاداری_در_محرم

دیدگاه علما و مراجع تقلید درباره عزاداری محرّم امسال و #شیوع_ویروس_کرونا:

✍حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
همه سوگواران حسینی، هیئتها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند؛ زیرا موضوع بسیار مهم است.
توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیئات، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود؛ چراکه اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

✍ حضرت آیت‌الله وحید خراسانی:
شعائر اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، خصوصاً اقامه‌ عزای حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام)، نباید تعطیل شود؛ ولیکن با رعایت جهات بهداشتی و آنچه که متخصصین امر توصیه می‌کنند.

✍ حضرت آیت‌الله سیستانی:
برای ابراز غم و اندوه در این مناسبت دردناک، راه‌های مختلفی وجود دارد که ازجمله، موارد زیر است:
۱ـ افزایش قابل‌توجه در پخش مستقیم مجالس حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی.
۲ـ برگزاری مجالس خانگی در ساعت‌های معیّنی از شب یا روز، به‌گونه‌ای که تنها افراد خانواده و کسانی که با ایشان رفت‌وآمد دارند، در آن حضور یابند؛ اما در مجالس عمومی، باید همه ضوابط بهداشتی با دقت تمام رعایت گردد.
۳ـ پخش و توزیع پردامنه نمادهای عاشورایی، برافراشتن پرچم‌ها و قطعات سیاه رنگ در کوچه‌ها و فضاهای عمومی.

✍حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:
اگر بتوان هیئت‌ها را وادار به رعایت موازین بهداشتی کرد، حق ندارند هیچ هیئتی را تعطیل کنند.

✍ حضرت آیت‌الله نوری همدانی:
ما عزاداری را در چهارچوب اجرای دستورات مسئولان متدین و متعهد ستاد کرونا اقامه می‌کنیم و رعایت مسائل بهداشتی، مثل فاصله‌گذاری و زدن ماسک و غیره با عزاداری قابل‌جمع است. انتشار و فعالیت در فضای مجازی نیز برای زنده نگه داشتن ایام عاشورا مؤثر خواهد بود.

✍ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی:
اقامه عزای سیدالشهدا(علیه‌السلام) در ماه محرم، ازجمله مهم‌ترین شعائر دینی است که هرگز نباید فراموش شود و در شرایط فعلی که ویروس کرونا گسترش یافته، لازم است با سیاه‌پوشی و نصب پرچم‌های عزاداری و مراقبت نفس، مجالس عزاداری به روش‌های سنتی با رعایت نکات بهداشتی یا به طرق نوین و ابتکاری انجام شود.

✍ حضرت آیت‌الله سبحانی:
ایام ماه محرم و صفر، ایام عزاداری است و سلامت فرد و جامعه نیز یکی از فرایض است که حفظ آن لازم است.
مسئولان سلامت جامعه باید برنامه‌ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند. خداوند متعال این بلا را از سر بشریت برطرف فرماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۲۸

بیان احکام شرعی  بین الصلاتین ۱۳۹۹/۰۵/۲۷

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۱۸

یکی از مناسبت‌های مهم ماه ذیحجه نزول سوره «هل اتی» است که جایگاه عظیم اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) را نشان می‌دهد. سوره «هل اتی» در تاریخ ۲۵ ذیحجه در شأن امیرمؤمنان علی(علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها) و فرزندان ایشان حسن و حسین(علیهماالسلام) پس از ایثار و از خودگذشتگی عجیبشان نازل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۶

خاتم بخشی حضرت امیرالمومنین (علیه السّلام) یکی از فضایل اختصاصی ایشان است که با نزول آیه ولایت «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ: ولىّ شما، تنها خدا و پیامبر او است و کسانى که ایمان آورده‏ اند همان کسانى که نماز برپا مى ‏دارند و در حال رکوع زکات مى‏ دهند.» آیه 55 سورۀ مبارکۀ مائده بشارت ولایت و امامت حضرت داده شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۴۷

بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد. روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۴۱

امام موسی بن جعفر الکاظم، یا موسی کاظم ملقب به ابو ابراهیم، ابوالحسن و ابوعبدالله هفتمین امام شیعیان پس از پدرش امام جعفر صادق ( ع )است. تاریخ ولادت ایشان به روایتی در روز ۷ صفر سال ۱۲۸ ه.ق. و طبق قول برخی نیز بیستم ماه ذی الحجه سال ۱۲۸ هجری قمری در ابواء (منطقه‌ای در میان مکه و مدینه) ذکر شده است. مادرش برده‌ای آزاد شده به نام حمیده بود که نام‌های دیگری از قبیل حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز برای او نقل شده‌ است. اهل سنت به عنوان یک عالم دینی به امام موسی کاظم ( ع ) احترام می‌گذارند. زندگی ایشان همزمان با زندگی خلفای عباسی منصور، هادی، مهدی و هارون‌الرشید بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۵۶

 

۱- حادثه غدیر در ۱۸ ذی‌‌الحجه سال ۱۰ هجری و حدود ۷۰ روز قبل از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) اتفاق افتاد.

۲- مطابق آیه ۲۷ سوره مبارکه حج « وَأَذِّن فِى ٱلنَّاسِ بالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَ عَلَىٰ کُلِّ ضَامِرٍۢ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍۢ» و مردم را دعوت عمومی به حج کن؛ تا پیاده و سواره بر مرکب‌های لاغر از هر راه دوری بسوی تو بیایند. رسول خدا (ص) پیش از آغاز سفر حج در سال دهم هجری، نامه‌ها و نمایندگانی به اقصی نقاط بلاد اسلامی فرستادند و از مسلمانان خواستند تا هرکس توان شرکت در مراسم حج را دارد، در این مراسم باشکوه شرکت کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۴۸

حرج جرداق و دفاع از مظلومیت امام علی (ع )

 آقای دکتر محمد اسدی گرمارودی در کتاب( نقش غدیر در کمال انسان ها) مینویسد:

به جرج جرداق صاحب کتاب (الامام علی صوت العدالة الانسانیة) گفتند: شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی چه شد که در مورد حضرت علی ع کتاب نوشتی؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۰۴

امام علی النقی ملقب به هادی (ع) در سال 212 هجری قمری در منطقه ای به نام صریا ، در نزدیکی شهر مدینه ، متولد شد . پدر بزرگوارش او را به زیباترین نامی‏ که در خاندان رسالت سابقه داشت نامید و نام علی بر وی نهاد. بعضی ازالقاب ایشان ؛هادی، ناصح ، فقیه، امین، نقی، و مرتضی است؛ چنان که امروز بیشتر دوست‏داران اهل بیت (ع) حضرت را با لقب مشهور «هادی» می‏ شناسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۰۰