حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است


بمناسبت ولادت حضرت زینب (س) وروز پرستار

 متاسفانه کشور ما نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان، درگیر مبارزه با ویروس کرونا شده است و تعدادی از هموطنانمان به این بیماری مبتلا گردیده اند، در این بین کادر درمانی به ویژه پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند. آیت الله العظمی جوادی آملی در فرازهایی از کتاب مفاتیح الحیات به بیان اجر و پاداش کسانی که از بیماران نگهداری و مراقبت می کنند پرداخته است، که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۵

 

أمیر المؤمنین(ع)می فرماید:
{أَوضَعُ العِلمِ ماوُقِفَ عَلَی اللِّسانِ،وَأرفَعُهُ ماظَهَرَفی الجَوارِحِ وَالأَرکانِ:
 بی ارزش ترین علم و دانش، دانشی است که تنها  برسرِزبان متوقّف شود،
وبرترین علم، علمی است که درأعضاوجوارح وأرکان أشکارگردد}.

إمام(ع)سخنی جالب و پُرمغزدرباره علم و دانش فرموده است. 
چراکه فلسفه آگاهی وفراگیری دانش،عمل است،اگربه این هدف پس از آگاهی عمل شود،علم در مقام بلند  خودقرارگرفته است،واگرتنهافهمیدن باشدبدون عمل، پایین ترین مقام خودرابه دست آورده است(نهج البلاغه حکمت ۹۲)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۱

 

ولادت حضرت زینب (س)

 ولادت باسعادت حضرت زینب (س) در مدینه طیبه در سال پنجم یا ششم هجرى در این روز واقع شده است.[۱] اقوال دیگر در ولادت آن حضرت[۲]­­­­­­­ عبارت است از ۵ جمادى الاولى سال ۶ ه‍ اوایل شعبان سال ۶ ه‍، ماه رمضان سال ۶ ه‍ دهه آخر ربیع الثانى در سال ۵ یا ۶ یا ۷ ه‍.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۹ ، ۱۱:۳۱


ﺍﺳﻠﺎﻡ، ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻭ ﻛﺎﻣﻞ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻜﺘﺒﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻣﻰ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻯ ﺁﻥ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﻄﺮﺕ ﻭ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﺳﺖ، ﻭ ﺑﺎ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻥ ﺁﻥ، ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺟﺮﺍﺀ ﺷﻮﺩ، ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻳﺪﻩ ﺁﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. «ﺍﺣﻜﺎﻡ» ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺎﻳﻪ ﻫﺎﻯ ﺍﺻﻠﻰ ﻭ ﺍﺳﺎﺳﻰ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺳﺎﺯ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻯ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺨﺶ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ:
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻯ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ «ﺍﺻﻮﻝ ﺩﻳﻦ» ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﻋﻤﻠﻰ ﻛﻪ «ﻓﺮﻭﻉ ﺩﻳﻦ» ﻳﺎ «ﺍﺣﻜﺎﻡ» ﻧﺎﻣﻴﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺭﻭﺍﻧﻰ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭﻯ ﻛﻪ «ﺍﺧﻠﺎﻕ» ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۸:۰۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۹ ، ۱۱:۳۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۹ ، ۱۱:۲۹

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۳:۰۶


🔹سؤال: 
 
➖ در خانه فکر می کنم همه چیز #نجس است یا مثلا #حمام می روم  یک غسل را چند بار انجام می دهم اما باز فکر می کنم غسل ام صحیح نیست و درهنگام #شستن لباس  فکر می کنم  تمیز نمی شوند. الان دیگر مریض شده ام . من را راهنمایی کنید و راهی به من نشان دهید.

🔹 پاسخ اجمالی: 

➖ شما دچار بیماری وسواس شده اید و همه مراجع معتقدند، افراد #وسواسی باید به حدی که دیگران به پاک شدن یقین پیدا می کنند اکتفا کنند حتی اگر خود به پاک شدن #یقین پیدا نکنند. یعنی اگر فرد وسواسی با نیم دقیقه شستن لباس زیر شیر آب یقین به پاک شدن نمی کند چون فرد عادی به این مقدار اکتفا می کند و آن را پاک می داند . جسم نجس فرد وسواسی نیز با همین مقدار شستن پاک می گردد و نیاز به تکرار شستن و دقت بیشتر نیست.(۱)
همچنین امام خمینی ره می فرمایند: وسواسی نباید به شک خود #اعتنا کند و اگر اعتنا کند کار حرامی مرتکب شده است.(۲)
از سوی دیگر بعضی از کارهایی که وسواس ها خود را ملزم به رعایت آن می دانند به حرام می انجامد؛ معصیت های بزرگی مثل اسراف، وهن دین ، قطع رحم و قطع ارتباط با دیگران و  متهم کردن آنان به فسق.

🔹 چند نکته:

✔️ ۱. #وسواس از القائات #شیطانی است و تشدید پذیر است و باید سریعا درمان گردد.

✔️ ۲. از لحاظ شرعی هر چیزی که قبلا پاک بوده، تا یقین به نجاست آن نداشته باشیم، پاک است و نباید آن را نجس فرض کرد، زیرا مخالف شریعت است. 

✔️ ۳. به خدا توکل کنید و از او استعانت بجویید تا هر چه زودتر بر مشکل وسواس فایق آیید. 

✔️ ۴.  (لا اله الاالله) و ( لاحول و لا قوة الا با الله) اذکاری هستند که با تکرار آنها انشاءالله وسواستان خاتمه می یابد.
___________
📚 منبع: 
۱. توضیح المسائل (المحشى) [همراه با رساله های دیگر مراجع]، ج1، ص: 134، موسسة النشر الاسلامی التابعة لجامعة المدرسین، قم، چاپ هشتم، 1424 ه.ق .
۲. استفتائات امام خمینی، گرفته شده از سایت درگاه پاسخگویی به مسائل دینیwww.porsojoo.com/fa/node/71741
___________________
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۰:۳۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۰:۲۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۰:۱۸