حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

در این روز در سال 1343 (1344) هـ قبور ائمه ی بقیع علیهم السلام و نیز قبر حضرت حمزه علیه السلام در اُحد به دست وهابیّون تخریب شد. (1) علّت و انگیزه ی تخریب این قبور مطهّر در کتب مختلفی که بر رد عقائد ضالّه ی وهابیت تألیف شده، بیان گردیده است. آنان اضافه بر قبور مطهّر ائمه ی معصومین علیهم السلام، دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از : قبر منسوب به فاطمه زهرا علیها السلام، قبر مطهّر فاطمه بنت أسد علیهما السلام مادر امیر المؤمنین علیه السلام، قبر مطهر حضرت امّ النبین علیها السلام، قبر ابراهیم پسر پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق علیه السلام، قبر دختر خواندگان پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر حلیمه سعدیه مرضعه ی پیامبر صلّی الله علیه و آله و قبور شهدای زمان پیامبر صلّی الله علیه و آله. وهابیان در سال 1343 هـ در مکّه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطّلب علیه السلام، ابی طالب علیه السلام، خدیجه علیها السلام، و زادگاه پیامبر صلّی الله علیه و آله و فاطمه زهرا علیها السلام و «خیزران» عبادتگاه سرّی پیامبر صلّی الله علیه و آله را با خاک یکسان نمودند. در جدّه نیز قبر حوّا و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه گنبد نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. در شوال 1343 با تخریب قبور مطهّر ائمه ی بقیع علیهم السلام اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهّر را به یغما بُردند. قبر حضرت حمزه علیه السلام و شهدای اُحد را با خاک یکسان کردند، و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر اسماعیل پسر حضرت صادق علیه السلام و دیگر قبور را هم خراب کردند. در همان سال به کربلای معلّی حمله کردند، و ضریح مطهّر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهّر را که اکثراً از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفّق به غارت نشدند و شکست خورده بر گشتند. (2)

1. مستدرک سفینة البحار : ج 6، ص 66. و ... .

2. کشف الارتیاب : ص 77. و ... .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی