حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

  پاسخ شبهه    اولین نکته در شبهه فوت خانعلی ذکر شده و چرا نگفتند شهادت و اینکه بدست چه کسانی به شهادت رسیده؟ علت آن این است که معاندان با تحمیق مخاطبان خود نخواستند بگویند که شهید ابوالحسن خانعلی بدست رژیم سفاک شاه به شهادت رسید.

اصل ماجرا : در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۴۰ معلمان برای اعتراض به وضعیت معیشتی معلمان تجمعی بزرگ در تهران برگزار کردند. در این اعتراضات یک معلم ۲۹ ساله دروس فلسلفه و عربی در میدان بهارستان با گلوله کشته شد. سایر معلمان جنازه ابوالحسن خانعلی که با گلوله مزدوران شاه مخلوع به شهادت رسید را بر دست گرفته و شعار میدادند "کشتند یک معلم را"

در مراسم هفتم این معلم، معلمان بیانیه ای صادر کردند و ۱۲ اردیبهشت را روز معلم نامیدند.

پس از انقلاب به احترام شهید خانعلی که مصادف با ترور شهید مطهری بود ، نظام اسلامی به تصمیم معلمان در سال ۱۳۴۰ صحه گذاشت و روز ۱۲ اردیبهشت را بعنوان روز معلم نامگذاری کرد. روزی که هیچوقت رژیم سابق به آن احترام نگذاشت

انتظار نداشته باشید سلطنت طلبان و شبکه منوتو این صفحات سیاه تاریخ پهلوی را برایتان نقل کنند. معلمان در روز معلم سرکلاسها این تاریخ را بازگو نمایند.

منبع : پاسخ به شبهات فضای مجازی در ایتا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۴:۲۶

  آداب به کارگیری کارگر 

امام صادق‏ علیه السلام:

منِ استَأجَرَ أجیراً ثُمَّ حَبَسَهُ عَنِ الجُمُعَهِ یَبوَءُ بِإثمِهِ وَ إن کانَ هُوَ لَم یَحبِسهُ اشتَرَکا فِی الأجرِ

هر کس کارگری را به کار گیرد و او را از شرکت در نماز جمعه [یا جماعت] باز دارد، گناهش را به عهده گرفته است و اگر او را باز ندارد، در اجر او شریک است.

منبع: وسائل الشیعه، جلد ۱۹، صفحه ۱۰۵

عنْ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه وآله قَالَ:  ومَنْ ظَلَمَ أَجـِیراً أَجـْرَهُ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَحَرَّمَ عَلَیْهِ رِیحَ الْجَنَّهِ وَرِیحُهَا یُوجَدُ مِنْ مَسِیرَهِ خَمْسِمِائَهِ عَام ..

رسول خـدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: کسی که مزد اجیری را کم بگذارد و به او ظـلم کند، خـدا اعمالش را حبط و نابود می کند و بوی بهشت را که از پـانصد سال راه به مشام می رسد بر او حرام می کند ..

منبع: وسائل الشیعه، جلد ۱۹، صفحه ۱۰۸

نکته:  بعضی عقیده دارند هیچگاه نباید به کارگر حقوق کاملش را داد, زیرا دیگر کار نمی کند این عقیده با این روایت سازگار نیست و این ظلم به کارگر است.

منبع: منبرک ایتا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۱:۵۹

  دانشگاه حکم مسجد را دارد/ جهاد علمی

یکی از وظایف منتظران که قطعاً امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) از ما این انتظار را دارند، جهاد علمی است. این که بتوانیم در بحث علمی جهاد کنیم. کاری انجام بدهیم که کشور اسلامی، کشور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در بحث علمی پیشرفت داشته باشد.

این فقط وظیفه‌ی حوزه و دانشگاه نیست؛ هر کدام از ما به نوبه‌ی خود می توانیم جهاد علمی انجام دهیم؛ همان روزنامه ای که می خوانیم، همان کانال های مختلف فضای مجازی که می رویم، تمام این‌ها می تواند جهاد علمی باشد، یعنی ما یک علمی را یاد بگیریم که به درد دین‌ ما بخورد، به درد کشور ما بخورد.

خدا شهید مطهری را رحمت کند. وقتی ایشان به عنوان استاد در دانشگاه سر کلاس می رفتند مقید بودند با وضو باشند، از ایشان سوال کردند چرا این قدر به این کار مقید هستید؟ گفتند: دانشگاه برای من حکم مسجد را دارد.

امروز فضای مجازی، مطالعه روزنامه و هر کاری که ما بخواهیم به عنوان جهاد علمی انجام دهیم، حکم مسجد را دارد.

ما باید با وضو سراغ فضای مجازی و اینترنت برویم، با وضو باید روزنامه بخوانیم. چون بنای ما بر جهاد است.

آن وقت در این جهادی که انجام می دهیم اگر روحیه انسان این باشد که آمده است کار جهاد‌گونه انجام دهد، به خیلی از قسمت های انحرافی کشیده نمی شود.

منبع : منبرک ایتا

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۱:۵۷

از علامه طباطبایی پرسیدند: چطور ما مسلمانان نماز می‌خوانیم، ولی بارانش در غرب و سرزمین‌های اروپایی میبارد؟! علامه طباطبایی فرمود: با توجه به آیۀ [وَلَو اَنَّ اَهل القُری] آنچه موجب نزول باران و رحمت می شود « رعایت حقوق شهروندان » است نه رعایت حقوق الهی. این حقوق نیز در غرب و اروپا خیلی بهتر و بیشتر از سرزمین‌های اسلامی رعایت میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۰:۲۲

بعضی از مردم به شهربازی و پارک که میرن، بازی هایی که شانسی هست رو انجام میدن.

مثلا یه سکه رو تو دستگاه می‌اندازن و گردونه می‌چرخه تا شانسی روبه‌روی یه جایزه‌ای قرار بگیره و بهشون تعلق بگیره.

در حالی که این کار درست نیست.

به فتوای تمام مراجع، این نوع بازی‌ها نوعی قمار محسوب می‌شه و حرامه.

استفتاء از دفتر مراجع؛ پرسمان احکام.

منبع : احکام به زبان خیلی ساده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۰:۰۷

 پاسخ: از نگاه اسلام برای رهایی از فشار و غریزه جنسی دو راهکار واقعی وجود دارد:

1 - راهکار ازدواج

2 - راهکار کنترل غریزه و تقویت معنویت.

بنابراین از نظر اسلام تنها راه ارضای نیاز جنسی، ازدواج است و راهکار دوم مربوط به کسانی است که مشکل ازدواج دارند و نمی‌‌توانند این غریزه را به وسیله ازدواج ارضا کنند، لذا باید تا زمان فرا رسیدن شرایط ازدواج خود را کنترل نمایند.

ازدواج در اسلام عملی مستحب و در برخی موارد واجب شمرده می‌شود و قطعا خیرات و برکات فراوانی در پی دارد و نباید کسی که شرایط ازدواج را دارد در این امر کوتاهی کند. 

منبع : احکام شرعی روبیکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۵:۴۷

 

 اول: کشورهایی که خود را ابر قدرت دنیا می‌دانند و ادعای امنیت برای کشور خود دارند سالانه بیش از ده‌ها حمله تروریستی دارند؛

 

 مثلاً در سال ۲۰۱۶ آمریکا ۶۱ مورد حمله تروریستی داشته، روسیه ۵۴ مورد، آلمان ۴۱ مورد، فرانسه ۲۶ مورد حمله تروریستی داشته‌اند، در حالی که ایران ۱۰ مورد حمله تروریستی داشته است.[1]

 

 دوم: کشورهایی مثل آمریکا، آلمان و فرانسه دور تا دور آن‌ها را کشورهایی نگرفته‌اند که دشمنان آن‌ها در آنجا پایگاه نظامی داشته باشند و دشمنان آن‌ها در اطرافشان باشند، در حالی که در دور تا دور ایران پایگاه‌های نظامی دشمنش، آمریکا قرار دارد از عراق گرفته تا قطر و آذربایجان و ترکمنستان و پاکستان و ترکیه و افغانستان و ... آمریکا دارای مراکز نظامی است.

 

 سوم: دشمنان ایران سالانه هزاران دلار هزینه می‌کنند که در ایران ناامنی ایجاد کنند و نه تنها دشمنان خارجی بلکه دشمنان داخلی خودفروخته به خاطر پول حاضر می‌شوند در ایران ناامنی ایجاد کنند.

 

 به طوری که فقط آمریکا سالانه 20 میلیون دلار برای جنگ نرم علیه ایران هزینه می‌کند. [2]

 

چهارم: حال با این علل و عوامل اگر ایران امنیت نداشت باید به جای هر چند سال یک بار هرسال چندین حادثه اتفاق بیفتد و هر روز شاهد حادثه‌هایی از این قبیل باشیم.

 

 پنجم: این حادثه‌هایی هم که اتفاق می‌افتند یکی از صدها حادثه است که قرار بود در کل ایران اتفاق بیفتند ولی نتوانستند آن‌ها را انجام دهند زیرا نیروهای امنیتی آن‌ها را خنثی کرده‌اند همانطور که در همین حادثه کرمان قرار بود حدود ۶۰ انفجار صورت گیرد ولی جلوی همه آن‌ها را گرفتند که متاسفانه فقط دو مورد آن‌ها اتفاق افتاد. [3]

 

 ششم: امنیت فقط امنیت در بحث نظامی نیست بلکه امنیت روانی جامعه مهم است، این که در کشوری زندگی می‌کنیم که زن و مرد آن در هر ساعتی از شبانه روز از خانه بیرون بروند و کمتر دیده می‌شود که به کسی تعرض بشود.

 

1⃣ ولی در همان کشورهایی که ادعای امنیت دارند مثل آمریکا، زنان آن در سال بیش از ۳ میلیون خشونت علیه آنان انجام می‌شود که کمترین آن ۵۰۰ هزار تجاوز به دختران بالای ۱۲ سال است. [4]

 

2⃣ یا در سال ۲۰۰۵ در آمریکا ۱۱۸۱ زن توسط شریک جنسی آنان کشته شده است یا در سال ۲۰۰۶ در آمریکا ۲۳۲۹۶۰ زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است این آماریست که گزارش شده حال آماری که گزارش نشده خیلی بیشتر از این‌هاست.[5]

 

3⃣ یا در سال ۲۰۲۰ در آمریکا حدود۲۱۵۷۰ قتل رخ داده است از هر پنج زن در آمریکا یکی از آنها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و نه تنها زنان امنیت ندارند بلکه مردان هم امنیت ندارند و از هر ۳۳ مرد آمریکایی یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. [6]

 

4⃣ و بدتر از این‌ها این است که در آمریکا در هر ۹ دقیقه یک کودک مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرد آیا همه این‌ها جز ناامنی در جامعه نیست.[7]

 

5⃣ یا امنیت در کار و محل کار، در کشور ما کمتر کسانی پیدا می‌شوند که جرات کنند به زور کسی را مجبور به کاری کنند یا در سر کار به خاطر موقعیت بالاتر یا دستمزد بیشتر به او دست درازی کنند.

 

6⃣ ولی در همان کشورهایی که دم از آزادی و امنیت می‌زنند به راحتی به همکاران و زیردستان خود تجاوز می‌کنند به طوری که در بیمارستان‌های انگلیس حدود ۱۰۰ هزار نفر از کادر بیمارستان تا بیماران مورد آزار جنسی از سوی کادر و بیماران در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ قرار گرفته‌اند. [8]

 

7⃣ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش پنتاگون، نزدیک به ۹۰۰۰ مورد تجاوز جنسی در سال ۲۰۲۱ در وزارت دفاع آمریکا ثبت شده است. [9]

 

🌐 منابع:

[1]ـ ویکی پدیا.

[2]ـ خبرگزاری تسنیم، آمریکا هرساله 20 میلیون دلار برای جنگ نرم علیه ایران هزینه می کند، 25بهمن 1399.

[3]ـ خبرگزاری فارس، قبل از مراسم، بیش از 60 بمب مخصوص گلزار شهداء کرمان را کشف کردیم، 16 دی 1402.

[4]ـ همان، بزن بریم کشور آزادی زنان؛ اینجا آمریکاست/ برشی از حمایت و نقض حقوق بشر به سبک غربی‌های مهربان‌تر از ایران! 2 اسفند 1401.

[5]ـ همان.

[6]ـ خبرگزاری فارس پلاس، مردان غربی به زن نگاه نمی‌کنند؟/ آمار عجیب تجاوز و رابطه جنسی در آمریکا+ نمودار، ۱۲ فروردین ۱۴۰۱.

[7]ـ همان.

[8]ـ خبرگزاری میزان ارتش آمریکا و بحران تعرض جنسی ۲۴ مرداد ۱۴۰۲.

[9]ـ خبرگزاری فارس، ثبت حدود ۹۰۰۰ مورد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا طی یک سال، ۱۱ شهریور ۱۴۰۱.

منبع: پاسخ به شبهات دانش آموزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۰:۵۰
واژه «احتضار» از باب «افتعال» و از ریشه «حضر» به معنای حاضر شدن است. برخی گفته‌اند به این دلیل که مرگ و فرشتگان قبض روح برای شخص حاضر می‌شوند، به این حالت، حالت احتضار می‌گویند.[1] به کسی که چنین حالتی برایش رُخ داده، «مُحتَضَر» گفته می‌شود.[2] شروع وقت احتضار زمانی است که روح به حلقوم می‌رسد.[3] در این زمان، شخص مشرف بر مرگ می‌شود و به طور کلی از دنیا روی برمی‌گرداند و رو به سوی عالم آخرت می‌کند.
بر اساس تعدادی از روایات، در این لحظه پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) و فرشتگانی که وظیفه قبض روح را دارند، نزد او حاضر می‌شوند.[4]
«سکرات»، جمع «سکرة» است. «سکرة» در قرآن آمده است.[5] این کلمه در اصل به معنای خارج شدن از جریان طبیعی خود می‌باشد. بنابراین، واژه «سکرة»؛ یعنی به وجود آمدن اختلال در مسیر زندگی دنیوی و وقوع اضطراب و تغییر شدیدی که انسان هنگام مرگ و جدا شدن از علایق دنیوی با آن روبرو می‌شود.[6] سکرات مرگ، حالتی شبیه به حالت مستی است.[7]
در بیان تفاوت این دو عبارت، می‌توان گفت: سکرات موت، اتفاقاتی است که هنگام قرار گرفتن شخص در حالت احتضار، برای او پیش می‌آید.
 

[1]. ‏طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، ج 3، ص 272، تهران، کتابفروشی مرتضوی، چاپ سوم، 1375ش.
[2]. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبه الله، شرح نهج البلاغة، ج 6، ص 253، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، چاپ اول، 1404ق.
[3]. صدر الدین شیرازی، محمد بن ابراهیم، شرح اصول الکافی، ج 2، ص 232، تهران، مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، چاپ اول، 1383ش.
[4]. هاشمى خویى، میرزا حبیب الله، حسن زاده آملىٍ، حسن، کمره‌اى، محمد باقر، منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه، ج 6، ص 42 - 43، تهران، مکتبة الاسلامیة، چاپ چهارم، 1400ق.
[5]. ق، 19.
[6]. مصطفوی، حسن، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج 5، ص 160 - 161، تهران، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، 1360ش.
[7]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 2، ص 254، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش
منبع : اسلام کوئست نت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۰:۰۸

گفت اگر مردید برای حجاب رفراندوم بذارید!

گفتم یعنی شک داری مردم دین می‌خوان؟ گفت دین میخوان نه حجاب گفتم مگه میشه رئیس جمهور انتخاب کنی و دوباره برای دست و پاش هم انتخابات بذاری؟ مردم دین انتخاب کردند وحجاب هم جزئی از دین. گفتم همه انتخابات‌ها و راه پیمائی‌ها و مجالس مذهبی رفراندوم است.

گفت اگر بدحجابی بده چرا صدا و سیما وقتی میخواد هیات وراه پیمائی وانتخابات نشون بدن میرن سراغ اینا؟

گفتم چی از این بهتر مگه تو ایراد نداری؟دروغ نگفتی؟ غیبت نکردی؟زشتی ایناکه بیشتره. حالاچه کنیم؟اگر کار خوب کردی نگیم؟ میخواد نشون بده هرکس با هر خطایی پای ارزشهای اصلی است.مثل من وشما

گفت برادر عزیز میشه بگی گشت ارشاد چقدر تونسته جامعه را با حجاب کنه؟

گفتم اشتباه گرفتی گشت ارشاد وظیفه‌اش دفاع از قانون حجاب است نه باحجاب کردن بی حجاب‌ها.

گفتم اگر یک نفر برهنه به خیابان بیاد چی؟اوکی‌ای؟ گفت همه جای دنیا حد ومرز دارند. دیگه لخت گشتن خطاست. گفتم حله. تو هم میگی از یه جا به بعد نظمیه و عدلیه باید ورود کنند. فقط سر حد و حدودش اختلاف داریم معیار چی؟ معیار تو باشی یامن یادین؟ بله ساده است.سالهاست سر بدیهیات بحث می‌کنیم.

محسن مهدیان

منبع : پاسخ به شبهات فضای مجازی در ایتا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۳:۰۷

حضرت عبدالعظیم حسنی فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است که نسب وی با چهار واسطه به آن امام همام می رسد، وی در عمر مبارک خود محضر چهار امام معصوم(ع) را درک کرده و از شخصیت های بزرگ علمی و مورد اعتماد ائمه(ع) بوده که درآثار علمای شیعه نیز تعریف ها و ستایش های فراوانی درباره وی به چشم می خورد.

سوالی که در ذهن نقش می بندد این است که چگونه ایشان اینچنین مورد ستایش و اعتماد ائمه ی عصر خود قرار گرفتند و ویژگی های شخصیتی ایشان چه بود؟ در این منبر به مهم ترین ویژگی های ایشان که باید سرلوحه ی محبان اهل بیت در زمان غیبت امام عصر قرار گیرد اشاره میکنیم:

اولین ویژگی عبدالعظیم حسنی معرفتی است که ایشان نسبت به امامان معصوم(ع) معاصر خود از امام موسی بن جعفر(ع) تا امام هادی(ع) داشته است.

دومین ویژگی او محبت زاید الوصفی است که نسبت به ائمه(ع) معاصر خود داشته و ما تجلی این آن محبت را در نحوه برخورد و رویارویی وی با امام نهم و دهم می بینم؛ درباره ادب وی نسبت به آن دو امام همام وارد شده هرگاه وارد مجلس امام جواد(ع) یا امام هادی(ع) می شد با کمال ادب و خضوع درحالیکه دست های خود را از رداء بیرون آورده بود محضر آن امامان سلام عرض می کرد و آن دوامام پس از جواب سلام اورا نزدیک خود فرا خوانده ودر کنار خویش می نشاندند.

سومین ویژگی ، اطاعت پذیری عبدالعظیم حسنی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت درمقام نظر و عمل نباشد . این ویژگی ریشه درمعرفت و محبت او به اهل البیت(ع) دارد ونمونه آن را در عرضه اعتقاداتش بر حضرت هادی(ع) مشاهده می کنیم.

چهارمین ویژگی عبدالعظیم حسنی مجاهدت علمی وی در فراگیری علوم آل رسول الله(ص)  و تلاش ایشان در گسترش معارف اهل بیت(ع) در نزد محبان ایشان می باشد که دلیل براین مدعا واقع شدن او در سلسله سند ده ها روایت در متون حدیثی شیعه است.

پنجمین ویژگی بارز حضرت عبدالعظیم حسنی ایفای نقش اجتماعی در هدایت و رهبری شیعیان ومحبین اهل البیت است که در زندگانی سرتاسر نورانی او دارای مصادیق متعدد و گوناگونی است.

این ویژگی ها و برخی دیگر از ویژگی های دیگر ایشان باعث شده تا الگویی تابناک از ولایت پذیری و تشیع گستری او در مقابل دیدگان ما قرار گیرد که ما با الگو قرار دادن این شخصیت عظیم الشان همانگونه که او درنزد خدا و امامان زمان خود از جایگاه بلند ورفیعی برخوردار شد ماهم در نزد خدا و امام زمانمان حضرت بقیه الله (عج) از مقام ومنزلت والایی برخوردار باشیم.

منبع : منبرک فاطمی ایتا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۰:۵۱