حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۰۴ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۳:۳۴

تدبر در قران انتخاب شما چیست

   وَ مَنْ یُطِعِ اللّٰهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولٰئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّٰهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَدٰاءِ وَ الصّٰالِحِینَ وَ حَسُنَ أُولٰئِکَ رَفِیقاً (نساء/69)

کسی که خدا و پیامبر را اطاعت کند، در روز قیامت همنشین کسانی خواهد بود که خدا نعمت خود را بر آنها تمام کرده است: از پیامبران و صدیقان و شهداء و صالحان، و آنها رفیقهای خوبی هستند. (نساء/69) 

تمثیلهای_خدایی

زنبور فقط گلها و گیاهان رو انتخاب میکنه و روی آنها میشینه.

 اما مگس فقط تو زباله دونیها دنبال چیزهای کثیف و نجس میگرده، و با اونها همنشینه.  یعنی همنشین خودشون رو، خودشون انتخاب میکنند.

همنشین دقت کنیم   ما هم تو این دنیا، با افعال و اعمالی که انجام میدیم، برای قیامتمون همنشین انتخاب میکنیم.  میتونیم مثل زنبور دنبال خوبیها و پاکیها باشیم، یا مثل مگس دنبال ناپاکیها و نجاسات باشیم.  اگر از خدا و پیغمبر اطاعت کنیم، قیامت با این چهار گروه همنشین هستیم: انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین.  اما اگر از هوا و هوسهای نفسانی، و وسوسه های شیطان پیروی کنیم، قیامت هم با دشمنان خدا همنشین هستیم. انتخاب با خودمونه.  ببین همنشین‌ِ خوب چقدر با ارزشه که حتی در عالم آخرت، برای تکمیل نعمتهای بهشتی، این نعمت بزرگ به "مطیعان" ارزانی می‌شه، و اونها علاوه بر همه افتخارات، همنشینانی همچون پیامبران و صدیقان و شهیدان و صالحان دارند.

منبع : منبرک فاطمی ایتا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی