حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

⁣⁣⁣عزاداری_در_محرم

دیدگاه علما و مراجع تقلید درباره عزاداری محرّم امسال و #شیوع_ویروس_کرونا:

✍حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
همه سوگواران حسینی، هیئتها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند؛ زیرا موضوع بسیار مهم است.
توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیئات، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود؛ چراکه اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

✍ حضرت آیت‌الله وحید خراسانی:
شعائر اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، خصوصاً اقامه‌ عزای حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام)، نباید تعطیل شود؛ ولیکن با رعایت جهات بهداشتی و آنچه که متخصصین امر توصیه می‌کنند.

✍ حضرت آیت‌الله سیستانی:
برای ابراز غم و اندوه در این مناسبت دردناک، راه‌های مختلفی وجود دارد که ازجمله، موارد زیر است:
۱ـ افزایش قابل‌توجه در پخش مستقیم مجالس حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی.
۲ـ برگزاری مجالس خانگی در ساعت‌های معیّنی از شب یا روز، به‌گونه‌ای که تنها افراد خانواده و کسانی که با ایشان رفت‌وآمد دارند، در آن حضور یابند؛ اما در مجالس عمومی، باید همه ضوابط بهداشتی با دقت تمام رعایت گردد.
۳ـ پخش و توزیع پردامنه نمادهای عاشورایی، برافراشتن پرچم‌ها و قطعات سیاه رنگ در کوچه‌ها و فضاهای عمومی.

✍حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:
اگر بتوان هیئت‌ها را وادار به رعایت موازین بهداشتی کرد، حق ندارند هیچ هیئتی را تعطیل کنند.

✍ حضرت آیت‌الله نوری همدانی:
ما عزاداری را در چهارچوب اجرای دستورات مسئولان متدین و متعهد ستاد کرونا اقامه می‌کنیم و رعایت مسائل بهداشتی، مثل فاصله‌گذاری و زدن ماسک و غیره با عزاداری قابل‌جمع است. انتشار و فعالیت در فضای مجازی نیز برای زنده نگه داشتن ایام عاشورا مؤثر خواهد بود.

✍ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی:
اقامه عزای سیدالشهدا(علیه‌السلام) در ماه محرم، ازجمله مهم‌ترین شعائر دینی است که هرگز نباید فراموش شود و در شرایط فعلی که ویروس کرونا گسترش یافته، لازم است با سیاه‌پوشی و نصب پرچم‌های عزاداری و مراقبت نفس، مجالس عزاداری به روش‌های سنتی با رعایت نکات بهداشتی یا به طرق نوین و ابتکاری انجام شود.

✍ حضرت آیت‌الله سبحانی:
ایام ماه محرم و صفر، ایام عزاداری است و سلامت فرد و جامعه نیز یکی از فرایض است که حفظ آن لازم است.
مسئولان سلامت جامعه باید برنامه‌ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند. خداوند متعال این بلا را از سر بشریت برطرف فرماید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی