حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۲۲ اسفند ۰۲ ، ۱۱:۰۳

چهار شنبه سوری

نظر مراجع معظم تقلید درباره چهارشنبه‌سوری چیست؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:  علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود. همچنین اعمالی که در آن انجام می شود چنانچه موجب آزار و اذیت دیگران شود یا اسراف باشد یا مخالف قوانین جمهوری اسلامی حرام است.

حضرت آیت‌الله مکارم:  چهارشنبه‌سوری از خرافات است و چنانچه برخی اعمال موجب آزار و اذیت دیگران شود، حرام است. البته این‌که شما در چنین مراسمی شب خوشی داشته و با دوستان و خویشان خود شاد باشید، کسی مخالف آن نیست؛ اما انجام آن مسائل خرافی و خطرناک است که با آن باید مخالفت کرد.

حضرت آیت‌الله صافی:  چهارشنبه‌سوری از مراسم بعضی از ایرانیان قدیم است و چون تشبه به آتش‌پرستان است، مذموم است و برای شخص مسلمان عمل لَغوی است؛ سزاوار است آن را ترک کند، هرچند دوست داشته باشد.

حضرت آیت‌الله فاضل:  مسئله چهار‌شنبه‌سوری از موارد خرافی و بی‌اساس است. برخی از اموری که در این زمان انجام می‌گیرد، مطابق با موازین فقهی نیست. اعمالی که موجب وحشت و ترس مردم و یا سبب خسارت و جراحت شود، لازم‌الاجتناب و از موارد خلاف شرع است.

حضرت آیت‌الله سیستانی:

اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است، مانند استعمال ترقه، خریدوفروش آن جایز نیست.

حضرت آیت‌الله تبریزی:

هیچ یک از این امور رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل‌کردن از آخرت است. این‌که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وامی‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وامی‌دارد، ایمان است و بس.

سایت تبیان و هدانا.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی