حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۲۸ دی ۰۲ ، ۱۲:۴۲

لیلة الرغائب

رغبت خدا و بنده در لیلة الرغائب (تالی‌تلو شب قدر)!

 

آیت الله روح الله قرهی (مد ظله العالی) :

 برای همین شب جمعه اوّل ماه رجب، تالی تلو لیلة القدری می شود که خیرٌ من الف شهر است. اولیاء خدا هر کدام نکاتی را دارند و آیت‌الله میرزا جواد آقای ملکی تبریزی، آن عارف واصل هم در المراقبات خود نکاتی را در زمینه این شب دارند. خداوند در این شب می گوید: بیا بنده من! لیلة الرغائب را قرار دادم.

 

رغائب از رغبت است، دو حال رغبت هم داریم: رغبت مِن العبد و رغبت مِن المعبود. یعنی رغبت دو نوع است، یکی از ناحیه انسان؛ یعنی دیگر بس است و می روم. یکی هم از ناحیه خداست؛ یعنی بنده من! من تو را می خواهم، توبه کن، بیا، بگو: من اشتباه کردم و ببین که چطور من درب‌های رحمتم را باز کردم. بگو: من آمدم، من هم می گویم: خوش آمدی. بگو: من اشتباه کردم، من هم می گویم: «تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً» ، دیگر اشتباه نکن و توبه‌ات حقیقی باشد. 

 

لذا این شب رغبت را از دست ندهیم. در این شب، معلوم می شود که چه کسی به خدا رغبت دارد. لذا چون بیان شده که این شب، تالی تلو لیلة القدر است، دقّت کنید که بتوانید بیدار بمانید. 

 

وجود مقدّس امام حسن مجتبی(علیه الصّلوة و السّلام) فرمودند: موقعی که کوچک بودیم، مادر ما، بی‌بی‌دوعالم(علیها الصّلوة و السّلام) از بعدازظهر، ما را می خواباند و یک ظرف آبی هم در کنارمان می گذاشت و گاهی به صورت ما آبی می‌زد که نخوابیم. 

 

لذا غروب به بعد سعی کنید که دیگر نخوابید. اگر شده بعد از ظهر هم ولو کار دارید، یکی دو ساعت زودتر برگردید، استراحت کنید که شب جمعه اوّل ماه رجب را از دست ندهید. 

 

حکایت شب جمعه اوّل ماه رجب، حکایت شب قدر است. این‌طور مراقبه داشته باشید و آماده شوید. یکی از چیزهایی هم که در ماه مبارک رجب سفارش شده، استغفار زیاد است. به هر نوعش هم که باشد، ایرادی ندارد. 

 

مطالبی را آن مخلَص الهی (نه مخلِص)، آیت‌الله حاج شیخ عبّاس قمی(اعلی اللّه مقامه الشّریف)، در مفاتیح و سیّد بن طاووس(اعلی اللّه مقامه الشّریف)، آن مرد مخلَص الهی هم در کتاب اقبال از معصومین بیان کردند و نمونه‌هایی از استغفار بیان شده، امّا عرض من این است که هر نوع استغفار دوست دارید، بگویید، ولی استغفار را از دست ندهید.

 

 برگرفته از درس اخلاق آیت الله قرهی ( مد ظله العالی ). جلسه 278در تاریخ ۱۳۹۳

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی