حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۱۹ فروردين ۹۹ ، ۱۰:۲۳

اطلاعیه مراسم براتی 99


با سلام و عرض ادب خدمت همشهریان محترم و تبریک اعیاد شعبانیه. یاد و خاطره همه عزیزانی که در سال گذشته به رحمت الهی رفته اند را گرامی داشته و برایشان غفران الهی خواستاریم. بهترین هدیه برای اموات و خصوصا والدین ادای واجباتی و حقوقی است که بر ذمه آنها است . قضای حقوق الهی مانند نماز و  روزه و حج و زکات و خمس و ادای دیون از مردم که بر گردن آنها است بهترین هدیه و خدمت به انها است .
در مرحله بعد انجام هر نوع کار خیر به نیت انها و خواندن فاتحه و قران و دعا و استغفار برای آنها مفید و کارگشا است   . هر کار خیرى که انجام دهید و ثوابش را به روح میت هدیه بکنید، براى او مفید است؛ چه ذکر و قرآن و نماز مستحبى و طلب مغفرت باشد، و چه صدقات. و انجام این گونه کارها موجب جلب رضایت اموات می گردد. یکی از نشانه های رضایت آنها این است که انسان احساس رضایت و آرامش نسبت به آنها پیدا می کند .
در روایتى آمده است که رسول خدا (ص) فرمودند: براى مردگان خود هدیه بفرستید! گفتند: هدیه براى آنان چیست؟ فرمود: صدقه و دعا . (مستدرک الوسائل، جلد ۲، صفحه ۴۸۴، حدیث ۲۳). با توجه به عدم برگزاری مراسم براتی به دلیل شیوع ویروس مسری کرونا و در پی سوال مکرر همشهریان عزیز در مورد هزینه مراسم براتی امسال موارد ذیل پیشنهاد میگردد.
_انجام واجبات فوت شده اموات ولو با گرفتن نائب
_ دادن ختم قرآن به نیابت آنها
_کمک به محرومین و فقرای شهر
_کمک به قرارگاه شهیدحاج قاسم سلیمانی شهر کاخک 
_کمک به شهرداری و شورای اسلامی کاخک جهت ضد عفونی شهر
_کمک به هزینه همسانسازی قبور  و توسعه بنای مقدس امامزاده 
_کمک به مساجد ،حسینیه ها ،فاطمیه وحسنیه ،هیئات مذهبی شهر کاخک خصوصا  هیات ابوالفضلی زنجیرزنی و سینه زنی
شاد و پیروز باشید.
ارادتمند شما 
شیخ محمدحسین درویش پورکاخکی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی