حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

 اول: کسی که روزه نگیرد را مجازات نمی‌کنند، بلکه آن کسی که در ملاعام(اماکن عمومی) و در جلوی دید مردم در ماه رمضان روزه‌خواری کند با او برخورد می‌شود و ممکن است مجازاتی برای او در نظر بگیرند.

 دوم: بحث روزه نگرفتن با روزه‌خواری فرق می‌کند، زیرا خیلی از افراد هستند نمی‌توانند روزه بگیرند، مثل بیماران یا مسافران یا زنان شیرده یا پیرمردها و پیرزن‌های ناتوان که خود خدا این افراد را از روزه گرفتن معاف کرده است و این افراد می‌توانند در جایی که در دید مردم نباشد روزه خود را بخورند.

 اما افرادی که روزه‌خواری می‌کنند یعنی در ملاعام در ماه رمضان در دید مردم روزه‌ خود را می‌خورند، در واقع قانون الهی و کشوری را زیرپا گذاشتند. زیرا خوردن و آشامیدن در ماه رمضان طبق قانون اسلامی و قانون کشور ممنوع است.

سوم: نکته‌ی مهم در روزه‌خواری این است که، به خودی خود مجازات ندارد، مگر روزه‌خواری او به خاطر زیرپا گذاشتن دستور خدا و دهن‌کجی به حکم خدا باشد.

 مثلا اگر کسی بگوید من می‌دانم روزه دستور خداست و روزه‌خواری کار زشتی است ولی من طاقت گرسنگی را ندارم، روزه نمی‌گیرم. اینچنین فردی درست است روزه‌خواری کرده است ولی می‌داند کار او اشتباه است و با یک تذکر که در ملاعام روزه‌خواری نکن، قبول می‌کند و او دیگر نیاز به مجازات ندارد و حساب و کتاب آخرت او با خداست.

اما اگر کسی بگوید روزه کیلویی چند؟! چه کسی گفته روزه بگیریم؟! من اصلا روزه را قبول ندارم و می‌خواهم روزه‌خواری کنم، با این فرد باید برخورد شود و او را مجازات کرد چون به حکم خدا دهن‌کجی کرده است و منکر واجبات و ضروریات دین شده است.

مثل کسی که تکلیف معلم را نادیده بگیرد کاری با او ندارند ولی اگر بیاید توی کلاس و جلوی بقیه‌ی بگوید من نمی‌خواهم تکلیف را بنویسم، یا مجازاتش می‌کنند و یا اخراجش می‌کنند.

منبع: پاسخ به شبهات دانش آموزی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی