حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۱۵ فروردين ۰۳ ، ۱۳:۴۴

این روایت دروغه، باور نکنید

حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند:
هر که نماز قضا بر ذمه‌ش باشه، قبل از ظهر جمعه آخر ماه مبارک رمضان، چهار رکعت نماز به دو سلام (2تا دو رکعتی) بخونه و در هر رکعت، بعد از حمد یک‌مرتبه آیت‌الکرسی و پانزده‌مرتبه سورهٔ کوثر رو تلاوت کنه، دویست سال نماز قضا را کفایت می‌کنه. در روایت دیگه‌ای از آن حضرت، چهارصد سال و در روایتی هم از حضرت امیرالمؤمنین(ع) ششصد سال آمده است.
از حضرت رسول(ص) سؤال کردند: مردم آخر‌الزمان بیش از صدسال عمر نمی‌کنند، حضرت فرمودند: نماز قضاهای پدر و مادر و اقربای او را کفایت می‌کند، این دعا را بعد از نماز بخواند.

 بررسی این روایت:

 اولاً: هرچی گشتیم، چنین روایتی رو توی کتاب‌ها و منابع روایی‌مون پیدا نکردیم.

 ثانیاً: اگه حتی چنین روایتی هم بود، چون با سایر روایات قطعی و معتبرمون تعارض داره، باید اون رو کنار می‌ذاشتیم.
براساس روایات متعدد، قضای نمازی که فوت‌شده و از دست رفته، باید همون‌طوری انجام بشه که از دست رفته؛ یعنی اگه دو رکعت بود، دو رکعت؛ اگه شکسته بود، شکسته؛ اگه کامل بود، کامل.

 ثالثاً: اگه حتی چنین روایاتی هم بود، منظورش این بود که این نماز ثواب نمازهای قضا رو داره، نه اینکه جای اونا رو پر کنه؛ مثل اینکه درباره بعضی کارها گفته شده ثواب حج رو داره، اما معنیش این نیست که دیگه لازم نیست حج برید.

  منبع: مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی‌

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی