حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۲۱ اسفند ۰۲ ، ۱۲:۰۳

سخنانی پیرامون روزه ماه رمضان

معنای رمضان چیست؟ «رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می باشد. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند. پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛  ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند.» مفردات الفاظ ص 209 بحارالانوار، ج 55، ص

نکته اول : در ماه رمضان، روزه داران حتماٌ باید حتی به مقدار کم سحری بخورند .

️نکته دوم : عده ای به بهانه ضعف یا تشنگی روزه نمی گیرند که اینها نیز راه حل دارد .

️راه حل مقابله با ضعف در طول روز :

️این است که میفرمایند حتما در سحری سویق (گندم وجو) میل نمایید .

️سحری پیامبر سویق با خرما بود .

️اگر شخصی سویق وخرما بخورد تا شب گرسنگی خاصی بر او عارض نمی شود ومی تواند روزه بگیرد . راه حل مقابله با تشنگی در طول روز:

️واما نسبت به تشنگی انسان باید در سحر خرما را با آب مصرف نماید (یک خرما که می خورد یک استکان آب نیز همراه آن میل نماید) .

️روش دیگر رفع تشنگی : خوردن سویق عدس (در سحر) است .

️حتی در هوای گرم اگر انسان سویق عدس میل نماید تشنه نمی شود.

️نکته اول : فرهنگ مردم این است که در سحری غذای سنگین می خورند ولی افطار یک چیز سبک میل می نمایند .

️ولی این فرهنگ اشتباه است، از روایات استفاده می شود افطار معادل شام، وشام باید قوی باشد وسحری معادل صبحانه است وصبحانه باید چیزهای سبک میل شود همانند سویق .

️نکته مهم در این مورد اگر شخصی غذای سنگین همانند گوشت وغذای چرب میل نمایند بعد از غذا مجبور است آب زیاد میل کند ومی دانیم مصرف آب زیاد بعد از غذا چرب وگوشت معده را خراب می کند .

️این عمل در ماه رمضان رایج است، لذا بعضی افراد بعد از بیداری صبح در ماه رمضان احساس می کند معده اش مشکل دارد در حالی که این احساس ناراحتی ناشی از خوردن آب زیاد بعد از غذاها گوشتی وچرب سحری است.

منبع : راه نجات ایتا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی