حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

  در آستانی ورود به میهمانی خداوند هستیم. در این میهمانی خدا، سفره ای پهن شده است و خدا از بندگانش پذیرایی می کند و آنها را مشمول رحمت خود می سازد.  انسانها در این میهمانی به فراخور معرفت و پاکی دلشان از آن بهره مند می شوند. هرچقدر خانه‌ی دل پاک‌تر باشد میزان دریافتی‌اش از رحمت الهی بیشتر خواهد بود. از این رو در این فرصت اندک باقیمانده باید تا می توانیم این زنگار‌هایی که بر قلب و دل ما نشسته از صفحه قلب و دل خود بزداییم.

سه‌راه_برای_زدودن_زنگار_دل_و_قلب

1. توبه و استغفار از گناهان گناه تیرگی و آلودگی است. این آلودگی ها و تیرگی ها را باید با گناه شست. کسی که از گناهانش استغفار کرد و رابطه‌اش را با خدا اصلاح کرد در ماه رمضان این ضیافت الهی، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و بالتبع، بهره اش از رحمت الهی بیشتر خواهد بود. یکی از بهترین دعاها و مناجات که اگر کسی تاکنون موفق نشده با آن انس بگیرد و خوب است در این فرصت کم باقیمانده ماه شعبان، بخواند مناجات شعبانیه است. اگرچه اختصاصی به ماه شعبان ندارد ولی یکی از بهترین دعاها برای خلوت کردن با خدا و توبه و انابه است.

2. تلاوت هرچه بیشتر قرآن تلاوت کلام خدا و انس با قرآن سبب از بین رفتن زنگارهای قلب می شود. پیامبر (ص) می فرماید: إنّ هذهِ القُلوبَ تَصدَأُ کما یَصدأُ الحَدیدُ إذا أصابَهُ الماءُ . قیلَ : وما جَلاؤها ؟ قالَ : کَثرَةُ ذِکرِ المَوتِ، وتِلاوَةِ القرآنِ. این دلها همچنان که آهن اگر آب به آن رسد زنگ مى زند، زنگار مى بندد. عرض شد: صیقل دادن آنها به چیست؟ فرمود: تلاوت قرآن. (کنزالعمال،ح42130)

3. بخشیدن دیگران و از بین بردن کینه نسبت به دیگران. کسی که از دیگری کینه در دل دارد اولین آسیب را به خود وارد می کند زیرا آرامش و صفای قلب را از خود می گیرد. چنین قلبی پذیرای معنویت و رحمت الهی نیست. باید این تیرگی ها را بیرون ریخت تا همچون آینه ای شفاف، پذیرای رحمت الهی گردد. این سه تا از سفارشات امام رضا (علیه السلام) خطاب به اباصلت بود. خداوند به ما توفیق کسب آمادگی هرچه بیشتر برای ورود به ماه میهمانی خدا را مرحمت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

منبع:منبرهاے‌دقیقہ‌اے

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی