حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

  ﻗَﺎﻝَ الإِمَامُ الصَّادِقُ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْه: ﻟَﻮْ ﺃَﻥﱠﺃَﺣَﺪَﻛُﻢْ ﺣَﺞﱠﱠ ﺃَﻟْﻒَ ﺣَﺠﺔٍ ﺛُﻢﱠﱠ ﻟَﻢْ ﻳَﺄْﺕِ ﻗَﺒْﺮَ ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦِ ﺑْﻦِ ﻋَﻠِﻲٍّ (عَلَیْهِِمَا السَّلَام)، ﻟَﻜَﺎﻥَ ﻗَﺪْ ﺗَﺮَﻙَ ﺣَﻘّﺎً ﻣِﻦْ ﺣُﻘُﻮﻕِ ﺍﻟﻠﻪِ، ﻭَ ﺳُﺌِﻞَ ﻋَﻦْ ﺫَﻟِﻚَ؛ ﻓَﻘَﺎﻝَ:ﺣَﻖﱡ ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦِ (عَلَیْهِ السَّلَام) ﻣَﻔْﺮُﻭﺽٌ ﻋَﻠَﻰ ﻛُﻞﱢﱢ ﻣُﺴْﻠِﻢٍ.

حضـرت امـام صـادق علیه الصّلاة و السّلام فرمودند: اگر یکى از شما هزار مرتبه به حج رود ولى به زیارت قبر حضرت حسین بن على علیهما السّلام نرود، مسلّماً حقّی از حقوق خداوند متعال را ترک کرده، و قیامت از آن مورد سؤال و باز خواست واقع مى شود؛ سپس حضرت فرمودند: حقّ امام حسین علیه السّلام بر هر مسلمانى واجب و لازم است.

کامل الزّیارات، باب هفتاد و هشتم، حدیث ششم

زیارت پیاده

حضرت صادق علیه السلام فرمود: شخصى که به زیارت قبر حسین بن على علیه السّلام میرود، پس زمانى که از خانواده اش جدا می شود، با اولین گامى که برمی‏دارد تمام گناهانش آمرزیده می‏شود. سپس به ازای هر قدمی که برمیدارد، پیوسته تقدیس و تنزیه و پا ک می شود تا آن که نزد حسین بن علی علیه السلام برسد. در این هنگام خداوند با او بدین گونه مناجات و خطاب می کند: ای بنده من! از من بخواه، به تو می دهم؛ دعا کن اجابت می کنم؛ درخواست کن، می بخشم؛ حاجت بخواه، روا می کنم. حضرت فرمود: بر خداوند است که به آنچه وعده فرموده است، وفا نماید.

کامل الزیارات ص ۱۳۲

قَالَ الإِمَامُ الصَّادِقُ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْه: ﻣَﻦْ ﺃَﺗَﻰ ﻗَﺒْﺮَ ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦِ عَلَیْهِ السَّلَام ﻣَﺎﺷِﻴﺎً، ﻛَﺘَﺐَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻟَﻪُ ﺑِﻜُﻞﱢﱢ ﻗَﺪَﻡٍ ﻳَﺮْﻓَﻌُﻬَﺎ ﻭَ ﻳَﻀَﻌُﻬَﺎ، ﻋِﺘْﻖَ ﺭَﻗَﺒَﺔٍ ﻣِﻦْ ﻭُﻟْﺪِ ﺇِﺳْﻤَﺎﻋِﻴﻞَ.

حضـرت امـام صـادق علیه الصّلاة و السّلام فرمودند: کسى که پیاده به زیارت قبر حضرت امام حسین علیه السّلام برود، خداوند متعال برای او به هر گامى که برداشته و به هر قدمى که از زمین بلند نموده و بر آن نهاده، ثواب آزاد کردن بنده اى از اولاد حضرت اسماعیل را مى نویسد.

کامل الزّیارات: باب چهل و نهم، حدیث نهم

على بن صائغ، از حضرت امام صادق علیه السّلام نقل کرده که آن حضرت فرمودند: اى على! قبر امام حسین علیه السّلام را زیارت کن و آن را ترک مکن. عرض کردم: ثواب کسى که آن حضرت را زیارت کند چیست؟

حضرت فرمودند: کسى که پیاده زیارت کند امام حسین علیه السلام را ، خداوند به هر قدمى که بر مى دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى فرماید و یک درجه مرتبه اش را بالا مى برد و وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکّل او مى فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج مى شود را نوشته و آنچه شر و بد مى باشد را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى گویند: " اى ولىّ خدا ، گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب الله و حزب رسول الله و حزب اهل بیت رسول الله علیهم السلام مى باشى و خداوند هرگز چشمانت را به آتش جهنم بینا نمى کند و آتش نیز تو را ابدا نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد نمود.

کامل الزیارات باب ٤٩ ح ۶

و اما زیارت اربعین، نوعی «تجدید میثاق» با امام حسین علیه‌السّلام و اهل بیت وامامان معصوم علیهم السّلام است. ابراز وفاداری نسبت به آنان و راه و مرامشان، ابراز عداوت و برائت نسبت به قاتلان و دشمنان آنان، تولّی و تبرّی، اعلام آمادگی برای جان فشانی در راه مقدّس آنان، بیان مواضع و همبستگی با خطّ نورانی اهل بیت پیامبر، تبعیّت و تسلیم و نصرت، شناخت چهره‌های  حق و باطل و رهبران «نور» و «نار» و مسئله جهاد و شهادت و خطّ ایثارگری در راه مکتب و عقیده، که دستاورد شناخت فلسفه عاشورا  و قیام حسینی است. این سرفصل‌ها در زیارت اربعین بازگویی می‌شود و زائر حسینی این باور‌ها را از دل بر زبان جاری می‌کند، تا زمینه رسوخ قلبی و نمود اجتماعی آن فراهم آید. توفیق الهی نصیب آنانی باد، تا در اربعین حسینی، آن امام شهید را با این زیارتنامه زیبا و پرمعنا که آموزه حضرت صادق علیه‌السّلام به شیعه است، در کنار حرم باصفایش زیارت و عرض ادب کنند و جا ماندگان معذور و با عذر موجه نیز ،از جای جای این کره خاکی از راه دور ، در نهایت ارادت و محبت و مودت، زیارت اربعین را با زبان سر و زبان دل بخوانند که: چاره گشای همه ی دردها و دشمن آزار است. آمین یا رب العالمین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی