حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۱۷ مرداد ۰۳ ، ۱۳:۲۱

نحسی ماه صفر


 نظر چند تن از علما درمورد نحوست ماه صفر!
 آیت‌الله سیستانی: برای رفع نحسی احتمالی صدقه بدهید.
 آیت‌الله بهجت: فی الجمله ثابت است و صدقه دادن دعاهای مأثوره نافع است.
 آیت الله مکارم شیرازی: ایام ذاتا سعد و نحس ندارد مگر به خاطر حوادثی که در آن واقع شده و لذا چون در ماه صفر سه تن از معصومین علیهم السلام چشم از جهان بسته اند و همچنین مشکلاتی که برای اسرای کربلا پیش آمد، ممکن است عنوان نحس به خود گرفته باشد.
 آیت الله مظاهری: قضیه نحوست برخی ایام و ساعات ، از نظر شرعی ، قضیه مشهوری است و انکار اصل قضیه مشکل است. از نظر عقلی هم برهان قاطع برای انکار آن نداریم، چنان‌که اثبات آن نیز دلیل عقلی قوی ندارد.
 آیت الله زنجانی: به طور کلی در منابع روایی در مورد ترک کارهای مهم مانند عقد کردن و مسافرت در برخی از ایام سفارش شده است و در مواردی، دعا و صدقه موجب رفع کراهت و ممنوعیت آن کار معرفی شده‌اند.
 شهید مطهری: مجموع روایاتی که از اهل بیت اطهار رسیده است، این مطلب استنباط می­‌شود که این امور یا اساساً اثر ندارد و یا اگر هم اثر دارد توکل به خدا و توکل به پیغمبر و اهل بیت پیغمبر اثر این‌ها را از بین می ­برد. بنابراین یک مسلمان، شیعه‌ی واقعی، در عمل به این امور اعتنا نمی کند، اگر می­ خواهد به مسافرت برود، صدقه بدهد، به خدا توکل کند، به اولیای خدا توسل بجوید و به هیچ یک از این امور اعتنا نکند.
 

منبع : احکام به زبان خیلی ساده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی