حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۱۳ مرداد ۰۳ ، ۱۱:۴۰

شیر دادن به نوه

خانمی که شیر دارد و به فرزند دخترش(نوه دختری چه پسر و چه دختر) شیردهد، دامادش بر دخترش حرام می شود. مثلا: فاطمه دختری بنام سمیه دارد و سمیه ازدواج کرده و کودکی زیر دو سال دارد چنانچه فاطمه فرزند سمیه را (چه دختر و چه پسر) شیر کامل(۱۵ مرتبه یا یک شبانه روز) دهد سمیه بر شوهرش حرام می شود. علت این حکم این است هیچ کس نباید فرزند شیردهنده بچه خود را به زوجیت برگزیند و الان شوهر سمیه، سمیه را که فرزند شیردهنده(مادر بزرگ بچه) بچه خود است به زن بودن و زوجیت انتخاب نموده پس سمیه بر شوهرش حرام می شود و باید با یکدیگر متارکه کنند و نیاز به طلاق هم نیست. تذکر:این حکم، شامل نوه پسری نیست یعنی اگر خانمی به فرزند پسرش، (چه دختر و چه پسر) شیر دهد عروسش بر پسرش حرام نمی شود. (۱)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱. کتاب النکاح ،ص۳۴۱.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی