حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

  چند چیز؛ مسخره دارد!!!  قال الإمام علیّ بن موسى الرضا علیه السّلام: سبعه أشیاء من الاستهزاء: من استغفر اللّه بلسانه و لم یندم قلبه فقد استهزأ بنفسه، و من سأل اللّه التوفیق و لم یجتهد فقد استهزأ بنفسه، و من سأل اللّه الجنّه و لم یصبر على الشدائد فقد استهزأ بنفسه، و من تعوّذ باللّه من النار و لم یترک شهوات الدّنیا فقد استهزأ بنفسه، و من ذکر الموت و لم یستعدّ له فقد استهزأ بنفسه، و من ذکر اللّه و لم یشق إلى لقائه فقد استهزأ بنفسه، و من أصرّ على المعاصی و طلب العفو من ربّه و لم یتب فقد استهزأ بنفسه. 

حضرت رضا علیه السلام فرمود:  هفت چیز بدون هفت چیز دیگر مسخره است:

1-کسى که به زبان استغفار کند و در دل پشیمان نباشد، خود را مسخره کرده،

2-کسى که توفیق از خدا بخواهد و کوشش نکند، خود را مسخره کرده،

3-کسی که بهشت خواهد و بر سختی ها صبر ننماید، خود را مسخره کرده،

4-کسی که از آتش به خدا پناه برد و از لذت دنیا دست نکشد، خود را مسخره کرده،

5-کسی که مرگ را یاد کند و آماده آن نشود، خود را مسخره کرده،

6-کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او نباشد، خود را مسخره کرده،

7-کسی که در گناه اصرار ورزد و بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند، خود را مسخره کرده است.

منبع: تحریر المواعظ العددیه، صفحه ۴۷۰

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی