حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۱۲ آذر ۰۲ ، ۱۰:۰۰

چیزهایی بدتر از گناه

قال رسول‌الله(ص): اربعه فی الذنب شر من الذنب: الاستحقار و الافتخار و الاستبشار و الاصرار (جامع احادیث الشیعه /13/336)

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: چهار چیز از گناه بدتر است:

1- کوچک شمردن گناه: یعنی وقتی به نامحرم نگاه شهوت آلود می‌کنی به خودت بگویی: اینکه چیز مهمی نیست، زنا که نکردیم، قتل که نکردیم.

2- افتخار کردن به گناه: مثلا خاطره خلافکاری‌های خودت را با افتخار تعریف‌کنی که بله زمانی که فلان مسئولیت را داشتم، فلان قدر اختلاس کردم هیچ کس هم نفهمید.

3- شادمانی کردن به گناه: یعنی بعد از گناه  خوشحالی کردن مثلا بگویی عجب کلاهی سرش گذاشتم، کیف کردم.

4- اصرار برگناه: مثلا بگویی خوب کردم زدم، بازهم می‌زنم! خوب کردم رشوه گرفتم، بازم می‌گیرم، خوب کردم مواد فروختم، بازم می‌فروشم، تازه راه و چاهش را بلد شده‌ام.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی