حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

  کشته شدن در راه خدا، قله ابتلائات است و در دامنه آن ابتلائات دیگری هم هست؛ «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»

خداوند می‌فرماید: «با ترس، گرسنگی یا اموال مورد ابتلا قرار می‌گیرند و یا با آسیب رسیدن به جان و ثمرات آنها مورد ابتلا قرار می‌گیرند»  و مؤمنین، هنگامه مواجهه با ابتلائات، ایمانشان زیاد می‌شود و می‌گویند: «حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ»  حتی اگر همه قدرت‌های نظامی، روبروی آنها باشند، با دلی قرص و محکم می‌گویند: «هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ» و «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ‌» امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:« هر جا دو جبهه با هم درگیر شدند، پیروزی با جبهه‌ای است که صبرش بیشتر است.»  ابتلاء از سنت‌های الهی است؛ و اگر در مسیری که رفتی فحش نخوردی، تهدید نشدی، به مال و فرزند و آبرویت آسیب وارد نشده، معلوم می‌شود که مسیر را درست نیامده‌ای؛  چطور می‌شود هیچ قطعه‌ای از قطعات جبهه باطل را به مخاطره نینداخته‌ای؟!  مؤمن، در باران ابتلائات درگیری‌ها، صبر می‌کند و خودش را مِلک خدا می‌داند و خود را به خدا می‌سپارد؛ این عرفان کسی است که مقاومت دارد. «الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون»  مؤمن می‌داند که مالک و ربّ او، خداست؛ و او تصمیم می‌گیرد. و این راز آرامش مومن است.

 

منبع : منبرک فاطمی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی