حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.

۲۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

1. در اقامت باید تصمیم قطعى بر ماندن ده روز داشته باشد و یا علم داشته باشد که ده روز مى ماند. (1)

2. اگر مى داند ده روز نمى ماند، نمى تواند قصد اقامت نماید. (2)

3. قصد اقامت باید در یک محل باشد و بیش از یک محل جایز نیست. (3)

4. مراد از اقامت ده روز، از اذان صبح تا غروب روز اول است تا غروب روز دهم و کسى که ظهر روز اول قصد کند و تا ظهر روز یازدهم بماند کافى است. (4)

5. تثبیت اقامت به خواندن نماز چهار رکعتى است.

پی‌نوشت: 1. عروة الوثقى، ج 2، فى قواطع السفر، الثانى، م 11. 2. عروة الوثقى، ج 2، ص 138، م 671. 3. توضیح المسائل مراجع، م 1337. 4. عروة الوثقى، فى قواطع السفر، الثانى

منبع : احکام کاربردی ایتا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۳ ، ۱۰:۰۷

با توجه به این که شناخت افراد سخته، بهتر نیست رای ندیم که در گناه بی کفایتی های منتخبین شریک نباشیم؟

نه، بهتر نیست، وقتی تو بازار جنس اصلی و تقلبی وجود داره، برای این که کلاه سرمون نره باید تحقیق بیشتری کنیم، نه این که کلا بی خیال خرید شیم.

طبق قانون، شورای نگهبان فقط حداقل‌ها رو احراز می کنه؛ اما با حداقل نمی‌شه جامعه رو به‌نحو احسن مدیریت کرد. پیدا کردن فرد بهتر و کم‌نقص‌تر، وظیفه ماست.

  به هر حال اگر موقع انتخاب، تحقیق لازم و معقول رو برای انتخاب افراد صالح داشته باشیم، مسئولیت لغزش و انحراف احتمالی این افراد در آینده دیگه به گردن ما نیست. 

نهایتش اگر تحقیق کردید و باز به نتیجه نرسیدید رأی سفید دادن در ناچاری بهتر از رای ندادنه.

منبع: حوزه نت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۳ ، ۱۶:۰۶

شخصی از امام صادق(ع) پرسید:

بین دو حاکم در تردیدم؛ امام فرمود: «عادل،صادق،فقیه،و باتقواترین را انتخاب کن»

شخص پرسید: اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: «ببین افراد متدین به کدام مایلند»

شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمود: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر میپسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آنها را خشمگین میکند،او را برگزین.

منبع: اصول کافی ،ج ۱،ص۶۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۳ ، ۱۶:۰۱

قربانی‌کردن به دو گروه واجبه: یک: حاجی‌ها در مکه؛ دو: کسی که نذر کرده که روز عید قربان قربانی کنه.

البته دیگران هم اگه قربانی کنن، ثواب خیلی زیادی می‌برن؛ اما به دیگران واجب نیست.

اون شرایطی که برای گوسفند قربانی حاجی‌ها واجبه، برای کسی که قربانی مستحب انجام می‌ده، واجب نیست؛ هرچی رو دوست داشتین، قربانی کنین.

قربانی در روز عید قربان ثواب خیلی زیادی داره، ولی قبل یا بعد از روز عید قربان هم، می‌شه قربانی انجام داد.

انجام هر قربانی در روز عید قربان، ثواب قربانی عید رو داره؛ حتی اگه این قربانی برای عقیقه، نذر، خرید ماشین، ساختن خونه، صدقه، رفع بلا، سلامتی، شفای بیمار و...باشه.  اشکالی نداره که چند نفر شریکی قربانی کنن؛ همون‌طور که اشکال نداره به نیت چند نفر، مثل پدر، مادر، همسر و فرزندان، یک حیوون رو قربانی کنن.

اشکال نداره که انسان خودش و خانواده اش از گوشت قربانی استفاده کنه اما بهتره بخشی از قربانی، به نیازمندان و بستگان و مؤمنان داده بشه.البته اگه نذر خاصی نداشته باشه.

دادن گوشت قربانی به بهزیستی، خیریه، فقرا، کمیته امداد و خونه سالمندان اشکالی نداره.

می‌شه به‌جای گوسفند  در عید قربان، بز یا گوساله و یا گاو رو قربانی کرد

قربانی‌کردن برای اموات در عید قربان، مستحبه و هیچ شرطی مثل تعداد خاص یا سال اول وفات، سن و جنسیت وغیره نداره.

دادن پول قربانی به کمیته امداد و یا خیریه اشکالی نداره؛ البته اگه اونا وکیل بشن و از طرف ما قربانی کنن، ثواب قربانی رو داره؛ وگرنه ثواب صدقه رو داره.

ذبح کننده باید حتماً مسلمان باشه ولی زن یا مرد بودن و چپ‌دست و راست‌دست بودن، مهم نیست.

مناسک حج، قربانی؛ مکارم، جامع‌المسائل، احکام عید قربان؛ بهجت، توضیح‌المسائل، م۱۲۳۶؛ وافی، ج۲، کتاب‌الحج، ص۱۶۹.

منبع : احکام به زبان خیلی ساده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۳ ، ۱۱:۴۸

وجه نام‌گذاری روز عرفه

«عَرَفَه» کلمه‌ای عربی، به معنای فهم و شناختن چیزی همراه با تفکر و تدبر در آثار آن است. نام عرفه، از سرزمین عرفات (جایی در مکه که باید در این تاریخ در آن وقوف کرد) گرفته شده و گفته‌اند عرفات را از آن رو عرفات خوانده‌اند که زمینی مشخص و شناخته‌شده در میان کوه‌ها است.

آثار کهن مکه‌شناسی، مانند اخبار مکه، برای اشاره به سرزمین عرفات از کلمه «عرفه» نیز استفاده کرده‌اند. سخاوی تاریخ‌نگار قرن دهم قمری اهل مکه معتقد است که کلمه عرفات مانند «قصبات» (یعنی جمع) است و به هر نقطه‌از آن منطقه، «عرفه» گویند و نام کل منطقه، «عرفات» است.

 

اهمیت و فضیلت عرفه

روز عرفه روز آغاز مناسک حج است. حج گزاران در این روز در صحرای عرفات گرد هم می‌آیند و ضمن دعا و استغفار، از توفیق در ادای فریضه مهم حج شکرگزاری می‌کنند. نظر به اهمیت این روز، ادعیه و مناجاتی ویژه آن از معصومین و بزرگان دینی نقل شده است. در برخی منابع، دعایی از پیامبر(ص) برای این روز نقل شده است. از جمله مشهورترین این ادعیه، دعای عرفه امام حسین(ع) است که بسیاری از شیعیان هر ساله در نقاط مختلف دنیا، به قرائت آن در این روز اهتمام جدی دارند. از دعاهای مشهور دیگر برای این روز، دعای عرفه امام سجاد(ع) نقل شده است.

 

روایات بسیاری روز عرفه را به عنوان روزی ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعامعرفی کرده‌اند. همچنین امامان شیعه احترامی خاص برای این روز قائل بوده‌ و مردم را به بزرگداشت این روز فرا می‌خوانده‌اند و سائلان را به هیچ روی، دست خالی رد نمی‌کرده‌اند.

احکام فقهی روز عرفه

در فقه شیعه واجب است حج‌گزار از ظهر روز عرفات (۹ ذی‌الحجه) تا مغرب در عرفات وقوف کند؛ یعنی فرد حج‌گزار باید در صحرای عرفات بماند و از آنجا خارج نشود. این وقوف از ارکان حج است، بدین معنا که چنانچه حج‌گزار از روی عمد وبدون دلیل به عرفات نرود و دست‌کم مقداری هرچند کوتاه در آنجا نماند، حجش باطل خواهد بود.

برخی از اعمال شب و روز عرفه

۱.احیا و نماز و عبادت در شب عرفه

۲. دعا در شب عرفه (که گفته شده است مستجاب می‌گردد) .

۳.  زیارت امام حسین (ع) در شب عرفه.

۴.  غسل.

۵. روزه روز عرفه (اگر سبب ضعف و مانع از دعا و مناجات نشود) .

۶. قرائت دعای عرفه امام حسین علیه السلام (که بهتر است بعد از نماز عصر باشد) .

۷. قرائت دعای عرفه امام سجاد علیه السلام (که در صحیفه سجادیه موجود است).

۸. زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه.

۹. زیارت حضرت اباالفضل العباس (س) در روز عرفه .

۱۰. اعتراف و اقرار به گناهان.

۱۱. دو رکعت نماز که در رکعت اوّل بعد از حمد، سوره  توحید و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره کافرون خوانده می‌شود. سپس چهار رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد،پنجاه مرتبه سوره توحید (این نماز در واقع همان نماز حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است) .

تسبیحات عشر حضرت رسول (ص) برای روز عرفه

سُبْحانَ الَّذى فِى السَّمآءِ عَرْشُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الاَْرْضِ حُکْمُهُ

منزه است خدایى که عرش او در آسمان و  فرمان و حکمش در زمین است

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقُبوُرِ قَضآؤُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْبَحْرِ سَبیلُهُ

منزه است خدایى که در گورها قضا و فرمانش جارى است منزه است خدایى که در دریا راه دارد

سُبْحانَ الَّذى فِى النّارِ سُلْطانُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْجَنَّهِ رَحْمَتُهُ

منزه است خدایى که در آتش دوزخ سلطنتش موجود است منزه است خدایى که در بهشت رحمت او است

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقِیمَهِ عَدْلُهُ سُبْحانَ الَّذى رَفَعَ السَّمآءَ

منزه است خدایى که در قیامت عدل و دادش برپا است منزه است خدایى که آسمان را بالا برد

سُبْحانَ الَّذى بَسَطَ الاْرْضَ سُبْحانَ الَّذى لا مَلْجَاَ وَلا مَنْجا مِنْهُ اِلاّ اِلَیْهِ

منزه است خدایى که زمین را گسترد منزه است خدایى که ملجا و پناهى از او نیست جز بسوى خودش

 

پس بگو:

سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَلا اِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَکْبَرُ صد مرتبه

منزه است خدا و حمد از آن خدا است و معبودى جز خدا نیست و خدا بزرگتر از توصیف است

و بخوان توحید صد مرتبه و آیه الکرسى صد مرتبه و صلوات بر محمّد و آل محمّد صد مرتبه و بگو

لااِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیى وَیُمیتُ

معبودى جز خدا نیست یگانه اى که شریک ندارد پادشاهى خاص او است و از آن او است حمد زنده کند و بمیراند

وَیُمیتُ وَیُحْیى وَهُوَ حَىُّ لا یَموُتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى کُلِّ شَىْءٍ

و بمیراند و زنده کند و او است زنده اى که نمیرد هرچه خیر است بدست او است و او بر هر چیز

قَدیرٌ ده مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ وَاَتوُبُ اِلَیْهِ ده مرتبه

توانا است آمرزش خواهم از خدایى که معبود بحقى جز او نیست که زنده و پاینده است و بسویش توبه کنم

یا اَللّهُ ده مرتبه یا رَحْمنُ ده مرتبه یا رَحیمُ ده مرتبه یا بَدیعَ السَّمواتِ وَالاْرْضِ یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ ده مرتبه یا حَىُّ یا قَیُّومُ ده مرتبه یا حَنّانُ یا مَنّانُ ده مرتبه یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ ده مرتبه آمینَ ده مرتبه

دعای عرفه چیست؟

عرفه به واقع روز دعا و مسألت از خداوند متعال است و خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می‌کند. یکی از اعمالی که در این روز وارد شده است، زیارت امام حسین (ع) است.

دعای عرفه نیز دعایی منسوب به امام حسین (ع) است که بنابر روایات، آن حضرت در روز نهم ذی‌الحجه (روز عرفه) در صحرای عرفات خوانده است. بنابر برخی شواهد، قرائت این دعا توسط امام حسین (ع)، مربوط به آخرین سفر حج ایشان نبوده است.

دعای عرفه، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی است و افرادی که از فیض حضور در صحرای عرفات بی‌بهره مانده‌اند، در اماکن مذهبی شهر خود آن را قرائت می‌کنند.

غسل روز عرفه چگونه است؟

از غسل‌های مستحب ، غسل روز عرفه (نهم ذیحجه ) است. بهتر است پیش از ظهر به جا آورده شود. از برخی قدما نقل شده که وقت آن قبل از ظهر است.

غسل روز عرفه از غسل های مستحب می باشد. از آن در باب طهارت نام برده اند. این غسل نیز همانند سایر غسل ها انجام می شود با این تفاوت که نیت آن با سایر غسل ها متفاوت است.

همانطور که می دانید برای انجام غسل نیازی به نیت به صورت زبانی نیست و حتی اگر در ذهن خود نیت کنید کافیست. نیت غسل روز عرفه نیز به همین صورت است و همین که شما به قصد غسل روز عرفه شروع به غسل کردن کنید کافیست.

نماز روز عرفه چگونه خوانده می شود؟

یکی از مهمترین و توصیه شده ترین اعمال روز عرفه، خواندن نماز روز عرفه است. در مورد کیفیت و نحوه خواندن نماز روز عرفه در مفاتیح الجنان آمده است:
فرد نمازگزار برای قرائت این نماز بهتر است زیر آسمان رود و نماز ظهر و عصر خود را با رکوع و سجود نیکو به جای آورد و چون فارغ شود، دو رکعت نماز کند در رکعت اوّل بعد از حمد، سوره توحید و در دوم پس از حمد، سوره کافرون (قُل یا اَیهَا الْکافِروُنَ) را بخواند. همچنین آمده است، پس از آن چهار رکعت دیگر نماز گزارد که در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید پنجاه مرتبه بخواند.» این نماز همان نماز حضرت امیرالمؤمنین ـ علیه‌السلام ـ است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی «تابناک»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۳ ، ۱۵:۴۵

  برتر از حج

از پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) نقل شده است:

لَرَدُّ دانَقٍ من حَرامٍ یَعْدِلُ عندَ اللّه ِ سُبحانَهُ سَبعینَ ألفَ حجّهٍ مَبْرورَهٍ.

هر آینه، رد کردن یک دانگ (یک ششم درهم) حرام، نزد خدا برابر است با هفتاد هزار حج پذیرفته.

منبع: مستدرک‏ الوسائل ج: ۱۲ ص: ۱۰۵

امسال ما محروم شدیم از رفتن به حج، اما اگر این عمل را انجام بدهیم ثوابی برایمان نوشته می‌شود معادل ثواب هفتاد هزار حج قبول شده.

ما در روز می‌توانیم ده ها بار این کار را انجام بدهیم. گاهی وقت‌ها انسان یک حج می‌رود معلوم هم نیست آخر قبول شده‌است یا نه. هر کس یک دانگ، یعنی یک ششم درهم پول حرام را رد کند، در پیشگاه خداوند معادل هفتاد هزار حج قبول شده است.

اگر لقمه حرام وارد بدن شد، کار را یکسره می‌کند، کار را تمام می‌کند.

داستانک:  شخصی به نام شریک بن عبدالله نخعی بود که از علمای بزرگ زمان خود بود.

مهدی بن منصور عباسی به او گفت: من می‌خواهم قاضی القضاتی حکومت اسلامی را به شما بدهم.

شریک بن عبدالله گفت: من قبول نمی‌کنم؛ چون شما حاکم ظالمی هستی، قاضی القضاتی شما هم ظلم است.

گفت: خوب حداقل معلمی بچه‌های من را قبول کن.  گفت: بچه های تو هم یکی هستند مثل تو؛ درست نمی‌شوند.  گفت: این دو تا را که قبول نکردی حداقل یک روز ناهار به منزل ما بیا. در قصر یک روز مهمان ما باش.

گفت: باشد؛ این یکی را قبول می کنم.

مهدی بن منصور هم حرام ترین غذاها را آماده کرد و برای شریک بن عبدالله آورد.

غذا که تمام شد، شریک بن عبدالله رو کرد به مهدی بن منصور و گفت: شما به من یک پیشنهادی هم داده بودی.

گفت: بله قاضی القضاتی.  شریک گفت: خوب قبولش کردم!  اما این را که با دست راستم گرفتم؛ دست چپم خالی است. یک پیشنهاد دیگر هم دادی.  گفت: تربیت فرزندانم.  گفت: آن را هم قبول کردم!  این ماجرا گذشت و بعد از مدتی، خزانه دار، حقوق شریک بن عبدالله را کمی دیر داد. شریک بن عبدالله خیلی اعتراض کرد.

خزانه دار گفت: تو مگر به ما گندم فروخته ای که اینقدر از ما طلبکاری؟

شریک گفت: از گندم مهم تر فروختم؛ من دینم را به شما فروختم.

منبع : منبرک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۳ ، ۱۳:۰۹
پاسخ اجمالی
  1. بر اساس روایات این نکته مسلّم است که پیامبر اسلام(ص) در اذان به نبوّت خود گواهی می‌داد؛ چرا که پیامبر(ص) مانند سایر افراد باید به احکام و تکالیف شرعی عمل نماید، مگر این‌‌که دلیل خاصی داشته باشیم که آن‌حضرت نسبت به حکم خاصی تکلیف ندارد و در مورد اذان نه تنها چنین دلیلی نداریم، بلکه روایات فراوانی داریم که پیامبر اکرم(ص) هنگام اذان به وحدانیّت خداوند و نبوّت خود به‌‌طور یقین و آشکارا گواهی می‌داد.
  2. ادله‌‌ای که به‌طور صریح و روشن دلالت داشته باشد که پیامبر(ص) به ولایت علی(ع) در اذان خود شهادت می‌داد، یافت نشده است. و روایاتی هم که از ائمه(ع) در بیان اجزای اذان نقل شده اشاره‌‌ای به جزئیت شهادت ثالثه(شهادت به ولایت امام علی) ندارد، هر چند روایات فراوان (در غیر اذان) در خصوص ثواب ذکر نام حضرت علی(ع) پس از نام پیامبر(ص) آمده، به این جهت بیشتر علمای شیعه می‌گویند؛ چون اذان عبادت است و این احتمال وجود دارد که شهادت ثالثه جزو آن نباشد آن‌را به قصد قربت بگویند، نه به قصد جزئیت.
  3. درباره‌ی شهادت و گواهی به امام زمان(عج) باید گفت: ظاهراً از این حدیث استفاده شده است که می‌فرماید: «مَنْ کَانَ مُقِیماً عَلَى الْإِقْرَارِ بِالْأَئِمَّةِ(ع) کُلِّهِمْ وَ بِإِمَامِ زَمَانِهِ وَ وَلَایَتِهِ». اما این حدیث هیچ‌‌گونه دلالت یا اشاره‌‌ای به شهادت و گواهی به امام زمان در اذان ندارد، بلکه بر ثبات قدم و استواری انسان مؤمن بر ولایت ائمه‌ی اطهار(ع) دلالت دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۳ ، ۱۳:۱۱
آیا در زمان پیامبر اسلام(ص) هم سه تا سلام آخر نماز را می‌خوانده‌اند؛ یعنی پیامبر به خودشان سلام می‌گفتند؟
پاسخ :
سلام و درود فرستادن بر خویشتن ایرادی ندارد و شواهدی قرآنی نیز در این زمینه وجود دارد؛ مانند این‌که قرآن کریم از زبان حضرت عیسی(ع) می‌فرماید: «وَ السَّلامُ عَلَیَّ یَوْمَ وُلِدْتُ وَ یَوْمَ أَمُوتُ وَ یَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا»؛[1] و سلام (خدا) بر من، در آن روز که متولّد شدم، و در آن روز که می‌میرم، و آن روز که زنده برانگیخته خواهم شد!
همچنین در برخی مواقع انسان می‌تواند خود را مجازاً مخاطب و یا غایب قرار دهد، همان‌طور که در فرازی از دعا آمده است: «إِلَهِی کَأَنِّی بِنَفْسِی وَاقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْکَ وَ قَدْ أَظَلَّهَا حُسْنُ تَوَکُّلِی عَلَیْک»؛[2] خدایا! خود را چنان می‌نگرم که گویا در برابرت ایستاده و آن توکّل نیکویى که بر تو دارم بر من سایه افکنده‏ است.
 
 

[1]. مریم، 33.
[2]. سید ابن طاووس، رضی الدین علی، الاقبال بالاعمال الحسنة، ج ‏2، ص 686، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1409ق.
منبع : اسلام کوئست
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۳ ، ۱۳:۰۵

️بعضی از خانم ها فکر می‌کنن که برای بخشش از درآمد خودشون هم باید از همسرشون اجازه بگیرن.
در حالی که این درست نیست.
 هر کسی با مال خودش هر کاری که خواست می تونه بکنه، چه آقا باشه چه خانم، اگر چه در زندگی مشترک بین زن و مرد هر چه همراهی و هماهنگی بیشتر باشه بهتره.
امام، استفتاءات، ج 2، نذر، س 11 ؛ دفتر: همه مراجع؛ پرسمان احکام.
منبع: احکام به زبان خیلی ساده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۳ ، ۱۱:۱۳

در تمام شب های این دهه [دهه اول ذی الحجه] بین مغرب و عشا دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت پس از سوره «حمد» «یک مرتبه» سوره «توحید» و آیه:

«وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثِینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی لِأَخِیهِ هارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ».سوره اعراف آیه 142

و ما با موسی [برای عبادتی ویژه] سی شب وعده گذاشتیم و آن را با افزودنِ ده شب کامل کردیم، در نتیجه میعادگاه پروردگارش در چهل شب پایان گرفت، موسی [زمانی که به میعادگاه می رفت] به برادرش هارون گفت: در میان قومِ من جانشینم باش و به اصلاح [امورشان] بپرداز و از روش [و آرای] تبهکارانِ فتنه انگیز پیروی مکن!

تا با ثواب حاجیان شریک گردد.

منبع : اعمال ماه ذی الحجه  مفاتیح الجنان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۰۳ ، ۱۴:۴۱