حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران

حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران
دراین وبلاگ برنامه ها و فعالیت های مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی و... حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم تهران و همچنین تفسیر قرآن و روایات اهل بیت (ع) و احکام شرعی و شبهات دینی و.... ارائه می گردد.
۰۷ آذر ۰۲ ، ۱۳:۳۱

حدیث کساء

  یک کار خوب در این روزها که به نام فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها مزیّن شده، خوندن حدیث‌کسا در جمع خانواده‌ست. تقدیرات عالم، دست فاطمه زهراست. یعنی اگر قراره به کسی نقشی داده شود، حضرت زهرا باید تعیین کنن.

معانی حدیث کسا را خوندین؟ پروردگار می‌فرماید: من این آسمان و زمین و خلاصه، همه عالم را خلق نکردم؛ مگر به خاطر دوستی این پنج‌تن که در زیر کسایند. این پنج‌تن کیان؟ هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها» نقش‌ها را با فاطمه تعیین می‌کنن. پدرِ فاطمه، همسرِ فاطمه و فرزندانِ فاطمه.

آیت‌الله بهجت اعتقاد راسخ داشتن که مجالس حدیث کسا مورد عنایت خاص امام زمان هستن. در مورد سند حدیث هم جوابی می‌دادند که به نظرم هیچ کس نمی‌تونست در مقابلش امّا و اگر بیاره. خودمونی‌اش این بود که: اگر عاقلی، پس می‌بینی که این حدیث خاصّه. آخر حدیث هم که حضرت رسول با یک سوگند محکم میفرماین که غم و اندوه و حاجت شیعیان ما با خوندن این حدیث برطرف می‌شه. شاید برای همین بود که آقای بهجت برای رفع گرفتاری‌ها و شفای بیماران به قرائت این حدیث خصوصاً به صورت جمعی توجه خاص داشتند. ایام فاطمیّه فرصت مغتنمی برای خوندن این حدیث شریف و گرفتن نقشی خاص از حضرت مادر و برطرف شدن غم و حاجته. پس بیایین با هم بخونیم: «عن فاطمة‌الزهرا...» 

منبع :احکام به زبان خیلی ساده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی